Спите ли добре? Или за съня и отслабването.


Спите ли добре?


Задайте си два въпроса:

  1. Спите ли достатъчно, за да се чувствате свежи през целия ден?

  2. Трупате ли килограми "от въздуха"?

Ако на първият въпрос сте отговорили с " Не", а на втория с "Да", това което ще напиша надолу е точно за вас!

Недостигът на сън влияе върху теглото Ви. Когато не спите, тялото ви изготвя перфектната рецепта за наддаване на тегло.

Това действа по два начина:

  • Липсата на сън предразполага мозъка ви да взема лоши решения. Челният лоб на мозъка (мястото за вземане на решения и контрол на импулсите), започва да работи неправилно. Когато сте преуморени, центровете за възнаграждение на мозъка ви се ускоряват, търсейки нещо, което да ви накара да се чувствате добре. Иска ви се да "отпуснете колана" и да се възнаградите след дългия работен ден, но нямате умствената яснота, да вземете добри решения. Лишеният от сън мозък може да има проблеми да каже „не“ на второ парче торта. Не само, ще се нахвърли на най-нездравословните въглехидрати (хляб, чипс), но и доста често ще се опита да ги подплати със захар под формата на сладкиши. Перфектната рецепта за качване на тегло!

  • Сънят е като хранене за мозъка. Повечето хора се нуждаят от между 7 и 9 часа всяка нощ. Ако спите по-малко от това, тялото ви ще реагира по начини, които няма да ви доведат до добри резултати. Твърде малкото сън предизвиква скок на кортизола. Този хормон на стреса сигнализира на тялото ви да пести енергия. Реално това означава, че тялото ви се опитва да трупа повече мазнини и да не ги изразходва за ежедневните ви дейности.


Лишаването от сън ви прави „метаболитно замаяни“. Само за 4 дни от недостатъчен сън, способността на тялото ви да преработва инсулин – хормон, необходим за превръщането на захарта, нишестето и друга храна в енергия – се обърква. Изследователите са установили, че чувствителността към инсулин с спада с повече от 30% при системно недоспиване. Когато тялото ви не реагира правилно на инсулина, тялото ви има проблеми с обработката на мазнините от кръвта ви, така че в крайна сметка ги складира като мазнини.

Значи ако спите достатъчно ще отслабнете? Не точно. Ако спите достатъчно и се храните правилно ще отслабнете.

Но ако не спите достатъчно, дори и да се храните правилно, ще изпитате затруднения със свалянето на килограми и поддържането на добра форма. Метаболизмът ви ще допринася за наддаване на тегло, а мозъкът ви никога няма да е достатъчно свеж, за да се задоволи с по-малко храна!

1 преглеждане

Последни публикации

Виж всички